התלבושת האחידה מהווה מסגרת, המחנכת לצניעות ומגבירה את תחושת הסולידריות בין התלמידים בבית הספר. לבישת תלבושת אחידה מעצימה את “גאוות היחידה” ואת תחושת השייכות של התלמידים לבית הספר.

עם התפתחות התלבושת האחידה, במטרה להוזיל את עלויות הבגדים המודפסים, חלה ירידה באיכות הבדים ורוב תלמידי ישראל מצאו עצמם לובשים אריגים בהם חסכו בכותנה וכך נוצר מצב בו:

  1. רוב שעות היום התלמידים לבושים בחולצות סינטטיות באיכות ירודה, מצ”ב שיוצר קושי בעיקר בקרב אלרגנים.
  2. הורה שרוכש סווצ’ר, פריט יקר לכל הדעות, משבית את אותו פריט לבוש בשעות וימי השבוע בהן הילד אינו בביה”ס, ובכך איננו ממצה את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בבגד ואינו תורם לאיכות הסביבה.
  3. איכות החולצות המודפסות הממוצעת אינה מתאימה למתבגרות ומתבגרים ואלו נאלצים להדפיס על חולצות בעלות גבוהה.
  4. הורים שמתעקשים לרכוש פרטי לבוש באיכות גבוהה – מוציאים סכומי כסף גבוהים על “כפל לבוש” (לשעות ביה”ס ולשעות של אחרי ביה”ס).
  5. בשל קושי כלכלי להדפיס על סווצ’רים, תלמידים מתחמקים מהדפסת הסמל ומגיעים ללא תלבושת לביה”ס בתקווה שלא “יתפסו”.

אז מה אנחנו מציעים?

“לוגודביק” שמה לה ליעד לאפשר לכל ילד להגיע לביה”ס לבוש בהתאם לנורמות המקובלות בבית ספרו ולהשתמש באותו הלבוש גם מחוץ לשעות הלימודים. זאת באמצעות סמל דביק, זהה לחלוטין ללוגו הקיים. הסמל מודפס על מדבקה שקופה בצורת עיגול סימטרי שנדבק על גבי פריט הלבוש הנבחר. התוצאה זהה לסמל המודפס על החולצה.

למה זה טוב?

  1. “לוגודביק” לא אמור להחליף את החולצות המודפסות הקיימות אלא להוות תוספת ותחליף למצבים בהם תלמידים מעוניינים ללבוש את פריטי הלבוש במועדים נוספים.
  2. ביה”ס יחליט מהן נורמות הלבוש המקובלות (אורך חולצה, צבע חולצה, מרקם חולצה, סוג חולצה) כשרק עליהם תתאפשר הדבקת הסמל.
  3. בניגוד לסמל המודפס, הנוטה להתקלף לאחר כביסות מעטות, הלוגודביק הנו סמל אחיד ותמיד חדש, מודפס באיכות גבוהה, חתוך בצורה מקצועית וסימטרית, שמפתח גאוות יחידה, תחושת שייכות ואחידות.
  4. התלמידים יכולים לבחור באיזו איכות של בד הם מתלבשים בהתאם למגבלות של אלרגיות, זיעה וכד’.
  5. ניתן להשתמש בבגד קיים ולחסוך הוצאה עבור בגד חדש.
  6. הוצאות גבוהות על סווצ’רים נמנעות מההורים.
  7. התלמידים יכולים ללכת עם אותו הבגד בבוקר לביה”ס ואחה”צ פשוט להסירו ולהמשיך להשתמש בו בכל מועד אחר – חיסכון משמעותי ברכישת בגדים – חינוך לצמצום ושימוש חוזר, שימוש בבגדים כ”רב יומיים”.
  8. סמל, אם לא מורידים אותו מהסווצ’ר, יכול להישאר עליו עד הכביסה. בעלות של 19.5 שקלים, ניתן להשתמש בסמלים 22 שבועות.
  9. ארונות הבגדים מלאים בבגדים מודפסים שלא “שרדו” את העונה מאחר והילדים גדלים ופעמים רבות בקושי הספיקו ללבוש את הפריט ובשל היותו מודפס, ואין למי להעבירו. “לוגודביק” מאפשר לכל פריט לבוש להיות בשימוש מספר רב יותר של פעמים לאורך כל שעות היום והשנה.
  10. בבתי הספר הנהנים מהתוכנית, התלמידים מפגינים התלהבות מהרעיון, תחושת חדשנות, תחושת “מתחשבים בנו”, “אכפת מאתנו”, תחושת כיף ללכת עם הסמל, ובסוף יום הלימודים פשוט לקלפו ולהמשיך עם אותו פריט הלבוש לפעילות הבאה.

מה אנחנו מציעים?

“לוגודביק” אינו מחליף את התלבושת האחידה. ה”לוגודביק” הנו פריט שבעת הצורך משלים את התלבושת האחידה.  

אנו מאמינים שהצטרפותכם לתהליך יחזק וישמור על צביון התלבושת האחידה מחד ויאפשר לתלמידים להגיע עם תלבושת מתוך הסכמה עם התהליך ותחושת “התחשבו בנו” מאידך ובעיקר להקל על ההורים בעלויות הגבוהות של הדפסות על פריטים נטולי פוליאסטר.

אנו מתחייבים לשלוח לכל ביה”ס שיאשר את הצטרפותו סמלים בכמות של 10% ממספר ילדי ביה”ס, שישמשו אתכם לטקסים, אירועים מיוחדים ומצבים בהם תלמידים הגיעו ללא תלבושת וכן מידי שנה לשלוח לביה”ס סמלים בכמות של 10% מהרכישות שהתבצעו בפועל באותו ביה”ס באמצעות האתר www.logodvik.com .

תודה  על תשומת הלב שהקדשת לקריאת מסמך זה.

צוות לוגודביק.

logo@logodvik.com

www.logodvik.com

לבקשת הצטרפות (מיועד להנהלות בתי הספר):